以前的我對John Lennon沒有多大感受

這五年來,他的歌&歌詞卻不斷地在我腦裡閃

我只能用一個英文單字來當動詞 "realize"

我才發現,他好有智慧,難怪難怪

好多人喜歡擷取他的詞或話語來當quotes.

今天是他的冥誕 October 9th 

維基百科是這麼定義這個人-

John Winston Ono LennonMBE (born John Winston Lennon; 9 October 1940 – 8 December 1980) was an English musician, singer and songwriter who rose to worldwide fame as a founder member of the Beatles, the most commercially successful and critically acclaimed band in the history of popular music. With Paul McCartney, he formed asongwriting partnership that is one of the most celebrated of the 20th century.

有時看這種定義都好冷,但,也感嘆,不在世間的人,

剩地也只是幾行文字,更不用說,市井小民who cares...

 

廣播今天播他的Beautiful boy來紀念他,

歌曲播放當時,

我安靜地聽著,手規律地上著妝,每個字每句話

都讓我起雞皮疙瘩,

Before you cross the strreet

take my hand,

Life is what happens to you

while you are busy making other plans

.......

維基的冰冷文字抵不過一位藝術家對世間的愛

突然間

覺得,悼念一個人過往,感受他們所留下來的美麗,

是件很棒的refresh~

 

Happy Birthday, John Lennon~~~

 

~the end~

 

 

arrow
arrow
    文章標籤
    lennon john october 9th
    全站熱搜

    vidayoga 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()