close
婚禮上感性的一段,

寫這首詩的靈感是來自在整理婚禮上使用音樂的一首歌,When you wish upon a star(by Jesse McCartney)





Twinkle twinkle little star
How I wonder which one you are
When I wish upon the star
You are the first one in my heart


You light up my life
You brighten my night
You open my eyes
You free my mind


Fifth October
the day of two lovers
Two thousand and eight
a year never end
From this moment to the end of life
Two hearts, two lovers
Live happily ever after

For my best friend, Maria
and her best man, Tony



(Auld Lang Syne ---我們用這首歌來當念這首詩的背景音樂,有點摧淚,但很溫馨)
(Special thanks to John)


緣分(台語發音)
在茫茫人海,阮在找一個人.
在茫茫人海,你在找一個人.
那個人,
乎阮電影看甲心茫茫,
那個人
乎阮咖啡喝甲面紅紅,
那個人,
跟我讀冊,牽手散步,擱兼開講

在茫茫人海,我找到一個人
在茫茫人海,你找到一個人
咱兩人
作陣打拼,感謝你對我用心捧
咱兩人
拿著一枝小雨傘,看山看海,看新房

感謝天公伯啊來幫忙,,
乎我在路邊遇到我尪,
年年月月過得擱真清鬆
arrow
arrow
    全站熱搜

    vidayoga 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()